מתקשים לישון? כל מה שצריך לדעת על דרגות קושי של מזרנים

מזרן בדרגת קושי מתאימה הוא הבסיס לשנת לילה נעימה ויקיצה נטולת כאבים. כיצד מתאימים בין דרגת הקושי (או הרכות) לבין תנוחת השינה, ואילו יתרונות מציעים מזרנים בדרגות שונות?

בדומה לסוג הכרית ומידת העובי של השמיכה, גם מזרנים הם עניין של העדפה אישית והרגלי שינה של כל אחד. מסיבה זו, לא ניתן לומר שקיים סוג מסוים של מזרנים שתואם לכולם. כל אדם ישן בצורה שונה, וחלקנו מתמודדים גם עם בעיות אורתופדיות או אתגרים נוספים שמשפיעים על התחושות שלנו לאורך הלילה. אם אתם מתלבטים מהו סוג המזרן המתאים עבורכם, סיכמנו כמה מהתכונות והיתרונות המובילים של סוגי המזרנים השונים. חשוב כמובן לזכור שמזרנים רבים נמצאים בטווח שבין לבין, עבור מי שזקוקים למאפיינים משני הסוגים.

מזרן
מזרן בדרגת קושי מתאימה יקל על השינה שלכם.

היתרונות העיקריים של מזרנים קשים

מזרנים קשים מספקים תמיכה משמעותית לעמוד השדרה, מונעים ממנו להתעגל כלפי פנים ועל ידי כך מסייעים בשמירה על מצב מאוזן לאורך הלילה. מדובר ביתרון שמאפשר להפחית לחץ על אזורים שנוטים לשקוע אל תוך המזרן, ועל ידי כך יכול לסייע למי שמתעורר עם כאבי גב מדי בוקר. לתנוחת השינה יש חשיבות משמעותית – מזרנים קשים יתאימו בדרך כלל למי שנהנה לישון על הגב או על הבטן, מכיוון שמדובר בשתי תנוחות שעלולות להוביל לכאבים אם עמוד השדרה מקושת במהלכן יתר על המידה. לבסוף, יתרון נוסף של מזרנים קשים קשור לאורך החיים שלהם, שכן הם נוטים להיות עמידים ולכן יכולים לשמור על מצב אופטימלי לאורך זמן.

ומה לגבי מזרנים רכים?

מזרנים רכים מקלים על כאבים בנקודות לחץ פוטנציאליות, כמו למשל הכתפיים. בדיוק בגלל זה, הם מתאימים במיוחד למי שאוהב לישון על הצד לאורך הלילה. חשוב לציין שהיות וקיימות דרגות שונות של רכות, חלק מהמזרנים הרכים יחסית יתאימו גם למי שישן בחלק מהתנוחות האחרות. ככלל, מומלץ לבחור מזרן בעל דרגת קושי (או רכות) מוגדרת וברורה, שמאפשרת להבין בצורה טובה ומדויקת יותר את ההתאמה בינו לבין הרגלי השינה שלכם. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top